سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-خداوندمنان  اراده خلق مثلا گیلاس را بکند دونوع صفاتمطرح است صفات جمالیه وصفات جلالیه- درصفات جمالیه- ا علم وقدرت که این د علم ذاتی هستند به اندازه نیاز از انها  استفاده میشود که به علم وقدرت فروعی گفته میشود یا  باضافه علم وقدرت است- اما یک صفات دیگیر  تعین هدف وتعین مسیر وتغیر- تعین تکلیف که ساختاری ودارای قوانین خاص هستند چه کلی باشند وچه چزئی باشد  که تدبیر وسیاست  وحکمت ودمیریت گفته میشود- که به ان صفات جلالیه گفته میشود- که دراصطلاح قرانی  به ان مشیت هم گفته میشود- ایین صفات مسلما صفات ترکیبی است تنها چهارده معصوم علیهم السلام وتهیت الله اجمعین ازکلیه صفات  که فعل تبدل میشود درحداکثر ممکن استفاه کردند-صفت اراده یک سرش بذات است ویک سرش ازاد است حادث میشود وروشن میشود وخاموش میشود-فرض کنید اجزا یک شربت را تهیه کردیم مثلا شکربالذات شیرین است- ولی درساخت شربت مقداری لازم است-درحیوانات وگیاهن وعوالم طبیعی غیر موجود ذی الشعور اراده ومشیت جبری اتست  مسلمان  درگذشته علم الغیب الهی را درک نمی کردند-  این مشکل انسان است بسیارجاها چون درک نمیکردند خداوندمنن بهنحو دیگری توصیف میکردند مثلا انسان نمیداندفردا چه میکند خداوندمنان از کجا وچگونه درازل هنوز مخلوقی خلق نکرده بود اگاه بود- اما علیه اسلام فرمودند همیشه خدا وندمنان عالم بوده است- سئوال از امام علیه السلام میکنند  خداوندمنان زمانی هیچئ موجودی خلق نشده بود ایا میدانست خودیگانه است  ویازمانی کهخلقت کرد متوجه شد خود یگانه است اشکال خودشان را بخداوندمنان داده اند یعنی اگر خدائی دیگرباشد ومخلوق نداشته باشد حتی برای خداوندمنان قابل رویت نیست وچون خلقت نکرد پس خدای دیگری وجودندارد امام معصوم  صلواته الله  علیه واله والسلم خداوندمنان همیشه عالم بوده است دومین اشکال ایات قران است- حضرت موسی علیه السلام زمانی که به سمت فرعون میرفت وکمیرس داشت خداوندمنان فرمودند نترسیدمن شمارا میبنم- البته کمی نقطه ضعف دارد خداوند منان ازقبل میدانست نیازی به رویت ندارد ولی پشت گرمی میدهدولی حضرت زینب  صوات لله علیها دربارگاه یید فرمودند از ازل اینجریان طرح ریزی شده بود بسیارهم زیبا وجمیل است- ویا خداوند میفرماید حال بینم شما چگونه عمل میکنید این یکبعد روانشناسانه دارد سئوال میکنند اگر ازل خداوند منان میدانست- پش تابث وتبوت دارد وتغیری رخ نمیدهد نمی داند ک9ه خداوند جریان نهائی را میداند این ربطی به عمل انسنندارد نباید جبری شود  اگر افراد تغیر کردند که این امر جبی نیست اختیاری است بدا حاصل میشود وامام میفرماید خداوندمنان عالن
م وپر خیر  وبلنداست نام او یعنی غالبا بدا درجهت مثبت بوده است ونام خداوندعظمت دارد زیرا صفات الهی بیشتر درجهت خیر است مشکل ازخود انسان است بله پیامر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم درجنگها هکم سعی میکرد وهم دعا میکرد دعا یکیاز عوامل بسیارمه م در تعین  عملکرد الهی است



ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3
خرداد 3
تیر 3
مرداد 3
شهریور 3
مهر 3
آبان 3
آذر 3